۱۳۸۹/۰۹/۰۲

شب داغ نود ، تعطیلی تهران

تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا نیست !
ابتدای مهرماه پیش شنیدم استاد دانشگاهی که ظاهراً به مقامات بالایی هم وصل است در مورد چهارشنبه قبل از عید غدیر با اطمینان گفته که آن روز تعطیل است !
همان طور که احتمالاً شنیده اید امروز رسماً اعلام شد که تهران فردا تعطیل است و عملاً پیش گویی آقای استاد درست از آب در آمد. به نظر می رسد همان طور که در تابستان در اوج اعتصابات بازار به بهانه گرمای هوا ، تهران تعطیل شد ، این تعطیلی هم دلایلی به غیر از آلودگی هوا دارد. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم دلیل اش برایمان مشخص می شود ، یا مسایل پشت پرده این بار همان پشت پرده باقی می مانند!

پ.ن: مطلب گرمازدگی در خصوص تعطیلی تهران به بهانه گرمای هوا.

به افتخار فردوسی پور ، به افتخار عادل !
برنامه بسیار جذاب نود ، دیشب بینندگان خود را میخکوب کرد ، ماجرا از محرومیت «علی دایی» از مصاحبه در مورد فوتبال شروع شد که «عادل» در گفتگو با مهمان تلفنی برنامه این حکم را «مقایر با اصول قانون اساسی» و «حق آزادی بیان» دانست و گفت : «چنین حکمی در فوتبال دنیا مشابه ندارد».
پس از آن که مسوول فدراسیون فوتبال با استناد به بند ها و تبصره های آیین نامه ی انضباطی حکم خود را توجیه می کرد «فردوسی پور» با گستاخی گفت : از این که حرف زور می زنید و کسی هم نمی تواند کاری کند ، احساس قدرت می کنید؟!
در بخش دیگری از برنامه به بررسی مسأله ی انحلال باشگاه های ریشه دار و قدیمی فوتبال ، تغییر نام و یا انتقال آن ها از تهران به شهر های دیگر پرداخته شد که «امیر حاج رضایی» و «حمیدرضا صدر» این بحث را پیگیری کردند. در بین صحبت ها به درستی دلیل بسیاری از مشکلاتی که منجر به این فاجعه شده اند ، سیاست های غلط و منافع غیر ورزشی مدیران انتصابی و بی لیاقت عنوان شد. که به راحتی بیننده می توانست تشابهات بسیاری بین مسایل مطرح شده ی فوتبال و مسایل کلان کشور احساس کند.
در بحث انتقال باشگاه های ریشه دار تهرانی به شهرستان ها که در نهایت باعث از بین رفتن بسیاری از باشگاه های ریشه دار گردید و به ریشه دواندن اصولی فوتبال در شهرهای دیگر هم نیانجامید. در همین راستا تیمسار ملاحی (مدیر عامل پاس همدان و مدیر عامل سایق پاس تهران در سال های دور) و حسین فرکی (بازیکن و مربی سابق پاس تهران) به عنوان مهمانان تلفنی به برنامه اضافه شدند ، حسین فرکی همراه با عادل فردوسی پور ، امیر حاج رضایی و حمیدرضا صدر انتقال پاس از تهران به همدان را اشتباهی بزرگ عنوان می کردند و تیمسار ملاحی به اعتراض گفت که : «قبل از این که آقای فرکی به برنامه اضافه شوند ، سه به یک بودیم (عادل ، حاج رضایی و صدر در یک طرف و ملاحی به عنوان تنها حامی انتقال پاس به همدان در برنامه در طرف دیگر) حال که آقای فرکی هم اضافه شدند شدیم چهار به یک!» که در این هنگام عادل با خنده گفت : «درواقع نسبت واقعی 60-70 میلیون به یک است!» (شما می توانید پیدا کنید پرتقال فروش را!)
در این برنامه در خصوص انتقال تیم ها از تهران به شهرستان ها انتقاد های مستقیمی از «علی آبادی» معاون وقت رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی به خاطر اتخاذ این تصمیم و نیز برخی نمایندگان مجلس برای اعمال نفوذ در انتقال تیم ها به شهر و استان مطبوعشان به شدت انتقاد شد و دلیل چنین تصمیم هایی را غیر فوتبالی عنوان گردید. («تیمسار ملاحی» در میان دلایلی که برای دفاع از تصمیم انتقال تیم ها از تهران عنوان می کرد بارها لفظ «دلایل امنیتی» را تکرار نمود!)
در برنامه نود دیشب ، کلماتی چون «قانون اساس» ، «حق آزادی بیان» ، «حقوق شهروندی» و «خرد جمعی» بارها و بارها تکرار شد و فضای برنامه ظاهری فوتبالی داشت ولی درواقع بسیاری از مشکلات جامعه که همه درگیر آن هستیم را عیان می کرد.
این بار اول نیست که «عادل فردوسی پور» با اتکا به محبوبیت مردمی اش سخنان کنایه دار و انتقاد آمیزی نثار افراد دانه درشت می کند ولی بی شک در برنامه دیشب ، این انتقاد ها و کنایه ها به اوج خود رسید.

پ.ن: مطلب شجاع دل در خصوص کنایه تند و تیز عادل در طی گزارش بازی فینال جام جهانی در خصوص تعطیلی های وقت و بی وقت در ایران.

۵ نظر:

P0OYAN گفت...

daste gole nevisande va ADEL ham dard nakone.:D

maktoob گفت...

به حال ایران جز تاسف خوردن کاری نمیشه کرد یعنی آدم میاد سعی می کنه کلی کار مفید به خیال خودش انجام میده اما یهو یکی دهن باز می کنه عین جاروبرقی همه چیز و پاک می کنه

شاه رخ گفت...

من هميشه گفتم بازم ميگم توي حكومت پساولايي يكي از كشايي كه ازش تقدير كنيم همين عادل فردوسي پور باشه!
خوبي تو؟

حسام گفت...

تعطیلی علتی جز ورود حسن آقا نبود
--------------------------------
با سکوتی بلند تر از فریاد منتظرتم...

حسام گفت...

تعطیلی علتی جز ورود حسن آقا نبود
--------------------------------
با سکوتی بلند تر از فریاد منتظرتم...