۱۳۸۹/۰۸/۲۴

سـکـوت

هزاری هم که روشنفکر باشیم ، در مورد ارتباط دو جنس مخالف با هم ، ازدواج و این جور چیزا چون بربرهای بیابانی می مانیم !

پ.ن :
# میرین بیرون با هم که چی بشه؟ آخرش که چی؟
مگه حتماً باید آخرش یه چیزی بشه؟
# بابات بفهمه می کشتت!
من 16 سالم نیست که آخه. . .
# نمی فهمی؟ ما آبرو داریم!
جنایت که نمی کنم، حالا بر فرض یکی هم منو با اون ببینه.
# دختری که با پسر بره بیرون به درد زندگی نمی خوره!
پس دختری که عین مرغ تو خونه مونده باشه روابط اجتماعیش در حد صفر باشه و در یک کلام از همه نظر تعطیل باشه به درد زندگی می خوره؟
# رفته بودیم رستوران.
من اجازه نمیدم ولگردی کنی!
# این دختره که زشته !
مگه تو می خوای کنارش بخوابی؟! به شما ربطی نداره!
# یه کمی به خودت برس میری اداره یا دانشگاه شاید بالاخره یکی بیاد خواستگاریت بگیرتت.
مگه من کالام که پشت ویترین بذارینم ملت دهنشون آب بیوفته بیان منو بخرن؟
# باید برات زن بگیریم!
مگه می خوای پرتقال بخری که وقتی پولشو داشتی بری میوه فروشی خرید کنی؟
# حالا اینی که باهاش میری بیرون وضع مالیش چطوره؟ خونشون کجاست؟ ماشین داره؟ چقدر حقوق می گیره؟
آخه چه فرقی می کنه؟ من و اون با هم فقط دوستیم اون رو چه حسابی باید به من گزارش حقوق و این جور چیزاشو بده؟
# مریض شدی؟ دلم خنک شد! می دونی؟ هر چی درد می کشی باسه اینه که حرف منو گوش نمی کنی؟
(سکوت)
# جهیزیه داره حالا؟
اونو نمی دونم ، باز رفتین تو فکر معامله؟
#پس کی میگیری دختر مردمو؟ چرا معطلش می کنی؟
بابا ما با هم دوستیم! می فهمی دوستی یعنی چی؟
# سرم درد می کنه.
شوهر کنی خوب میشی.
# ساعت چند تعطیل می شه ادارتون؟ دانشگاه کلاسات کی هست؟ بعد از دانشگاه و کار یه راست میای خونه ها!
(سکوت)
# الحمدلله دیگه آقازاده وقت زن گرفتنشه . . .
تو دیگه صداتو ببر !
# زن بگیره عاقل می شه!
آخه من چی بهت بگم آخه؟!! باید اول عاقل باشه بعد ازدواج کنه نه ازون وری ! چرا شما ها انقدر خنگین؟ هان؟

۸ نظر:

maktoob گفت...

من که فکر نمی کنم این مساله تا 1000 سال دیگه هم حل بشه بین ایرانیا:D
حالا پسرا که مشکلی ندارن هر کاری کنن خوبن بیچاره دخترا !!!
البته بگذریم که ما کلا به این حرفا گوش نمی دادیم هاهاها اما خب بالاخره رو اعصابه دیگه و البته سکوت هم نمی کردیم :D

سمانه گفت...

وای گفتی... آخرش... آخرش.. آخرش... امان از این آخره... راستی آخرش چی می شه؟؟!!!!!

فائزه گفت...

بلی ..

Zarrafe گفت...

اگر این سکوته نبود شاید یه بخشی از این حرفا هم نبود. امضا:یک سکوت کننده حرفه ای

مهربون گفت...

تعاریف غلطه !!!وگرنه که وضعمون این نبود.

elham* گفت...

"سرم درد می کنه.
شوهر کنی خوب میشی."

خب من سر این کلی خندیدم خب

سارا گفت...

واقعيتاي تلخيه! تو ترويج اين طرز فكر فسيلي دستاي خيليا آلوده ست، گذشتگان و حتي خود ما نسل جديديا. خيلي ادعاي روشنفكريمون ميشه اما تو خاله زنك بازي چيزي از نسلاي قبل كم نداريم، فقط ظاهرمون يه كمي شيكتر شده. خودمونو تو دنياي كوچيك و مضحكي اسير كرديم...
كاش اين تلخيا به همين جا ختم ميشد، شناخت ناچيز ما از خودمون و همديگه كار رو به روابط متزلزل بيمارگونه، ازدواجاي چشم نواز اما چند ماهه و ... هم ميكشونه.

با اين وجود، هنوز خيلي دير نشده.
از خودمون شروع كنيم ...

anotherone گفت...

جانا سخن از زبان ما میگویی.